تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


ارتباطات

    ارتباطات در سازمان جریانی هستند که ضمن آن افراد می کوشند تا مفاهیم و مقاصد خود را از طریق پیام‌های عادی نمادی به یکدیگر انتقال دهند. (الوانی, 1389, ص. 174).در واقع ارتباطات فرایند تبادل دو جانبه اطلاعات با سایر افراد است و اطلاعات هر نوع تفکر یا اندیشه‌ای است که مدیران مایل‌اند به طور دوجانبه با دیگران مبادله کنند. (فیضی, 1386, ص. 316).

    ارتباطات فرایندی است که واحدها اطلاعات را به وسیله آن، مبادله میکنند و به تفاهم میرسند و از این رهگذر، واحدهای رسمی با بهره‌گیری از نشانه‌های انتقال مفاهیم، اطلاعات و جریان آن را مورد تاکید قرار می‌دهند. (میرزایی اهرنجانی, شفیعی, خدمتی, & پیروز, 1385, ص. 83). همچنین ارتباطات به معنای انتقال مفاهیم است. ارتباط انتقال دادن و درک مفهوم است. ارتباط کامل وقتی وجود دراد که فکر و اندیشه ارسالی دقیقا و به همان منظوری که ارسال شده است دریافت گردد. (رابینز & دی سنزو, 1379, ص. 365).

    شبکه های ارتباطی سازمان از حیث شکل، ساختار، و عملکرد بر دو نو ع اند:

    -         شبکه های غیر رسمی و سیستم هایی که در اثر تعامل افراد ایجاد میشوند.

    -         شبکه های رسمی و سیستم‌هایی که در اثر فراگردهای رسمی سازمان به وجود می آیند. (رضائیان, 1390, ص. 532).

    الگوی ارتباطی ساختار رسمی همان است که در نمودار تشکیلاتی هر سازمان مشخص شده است. (الوانی, 1389, ص. 186). به طور کلی مجاری ارتباطات رسمی تابع زنجیره فرماندهی ...


    این مطلب تا کنون 51 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : ارتباطات ,رسمی ,اطلاعات ,انتقال ,سازمان ,شبکه ,         شبکه ,الوانی 1389 ,
    ارتباطات

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز پنجشنبه 8 تير 1396

تبلیغات

جهت سفارش تبلیغات با ایمیل زیر در ارتباط باشید
mohsen_msl@yahoo.com

تبلیغات

ads3

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر